Dnia 17 marca 2014 roku  odbyły się planowe zajęcia ruchowe  w klasie I b przeprowadzone przez p. Dorotę Masny (nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej) . Celem zajęć była nauka chwytów i podań piłki oburącz sprzed klatki piersiowej wynikające z podstawy programowej dla klasy I. Dzieci bardzo chętnie bawią się piłkami i lubią takie zajęcia. Po części wstępnej czyli rozgrzewce dzieci przystąpiły do wykonywanych zaplanowanych przeze mnie ćwiczeń i zabaw  znajdujące się  w scenariuszu zajęć. Uczniowie starali się dokładnie wykonywać polecenia, przestrzegać zasad bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń i zabaw grupowych oraz stosować się do reguł gier i zabaw. Zwracali uwagę na prawidłowy układ palców w czasie chwytu, balansowanie ciała podczas rzucania i chwytania piłek, prawidłową pracę nóg. Takie zajęcia wyzwalają w dzieciach dużo emocji i sprawiają im wiele radości. Często takie lekcje mijają zbyt szybko i z reguły ze smutkiem dzieci stwierdzają, że jest już koniec zajęć.

Chwyty i podania piłki oburącz sprzed klatki piersiowej

Dnia 24 marca uczniowie klasy Ia w czasie lekcji wychowania fizycznego ćwiczyli z wykorzystaniem nietypowych przyborów gimnastycznych. W pierwszej części zajęć wykorzystano gazety. Były skręty boczne tułowia, rzuty do celu, na odległość i chwyty. W drugiej części uczniowie ćwiczyli z wstążkami, które dzięki kolorystyce i lekkości ułatwiły „przeniesienie” się na wiosenną łąkę, na której dzieci ruchem naśladowały owady. Na zakończenie użyto balony. Zajęcia okazały się bardzo atrakcyjne, sprawiły dzieciom wiele radości i przyjemności zarówno w sferze ruchowej jak i emocjonalnej.

Scenariusz zajęć: Zabawy ruchowe z nietypowymi przyborami

Dnia 06.03.2014 r. w sali gimnastycznej odbyły się zajęcia z wychowania  fizycznego dla uczniów klasy II ,,a” pod hasłem Ogólnopolskiej Akcji ,,Ćwiczyć każdy może”. Scenariusz zabaw fabularyzowanych pt. ,,Wycieczki w góry” opracowała i przeprowadziła Bogusława Rapacz - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Uczniowie uczestniczyli w zabawach ruchowych z wykorzystaniem chusty animacyjnej, drabinek oraz dodatkowych przyborów ( piłeczek, woreczków i kręgli). Mali sportowcy ,,udali się na wycieczkę w góry podziwiając piękno tatrzańskiej przyrody, bawiąc się, pokonując górskie przeszkody oraz przeżywając niesamowite przygody”. Pod poszczególnymi podtytułami zawartymi w scenariuszu (kładka, mostek, strumyk, kaczki na wodzie, drzewa, grzybobranie, wdrapywanie się na górę, jaskinia, niedźwiedź, schodzenie z góry, polana pełna kwiatów, halny, deszcz, parasol, namiot, gwiazdy, kołdra) ukryły się ćwiczenia i zabawy: bieżne, skoczne, rzutne, skoczno – rzutne, ćwiczenia i zabawy z reakcją na sygnały i rozpoznawanie kolorów, zabawy z elementami czworakowania, czołgania przodem i tyłem oraz ćwiczeniami równoważnymi. Celem poszczególnych zabaw i ćwiczeń było kształtowanie i rozwijanie u uczniów: zręczności, zwinności, sprawności manualnej, szybkości, skoczności, celności i siły.

Na uwagę zasługuje wychowawcza wartość zabaw grupowych z chustą animacyjną ze względu na ich społeczny aspekt taki, jak: solidarność, współpraca i integracja grupy.
 W atmosferze radości i zabawy połączonej z ruchem, niekontrolowanym tańcem i nieświadomym teatrem zostają zburzone sytuacje wywołujące obawę przed niepowodzeniem, a konkurencja i frustracja związana z  przegraną nie mają miejsca.

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej

                                                                                                                         

Zajęcia na nartach odbyły się 31 stycznia 2014 r. dzięki uprzejmości rodziców, którzy zaprosili wszystkich uczniów z klasy 2b na swój wyciąg narciarski oraz zapewnili opiekę trenerską. Prawie wszyscy uczniowie tej klasy jeżdżą na nartach. Pięcioro uczniów jeździło na innym wyciągu na pontonach. Pod koniec zajęć wszyscy narciarze również mieli okazję pozjeżdżać w torze pontonowym.

Doskonalenie jazdy na nartach

Free Joomla! template by L.THEME