Program przywędrował do nas z Holandii. Jego celem jest ograniczenie agresji w szkołach. Chcemy, aby młodzież na Podhalu nie sięgała po alkohol, czy środki odurzające - wyjaśnia sierżant Grzegorz Zalotyński. Jak dodaje koodrynator programu z ramienia KPP w Zakopanem - szkoły, które uczestniczą w projekcie dbają o to, by każdy wychowanek na ich terenie czuł się bezpiecznie.

Policjanci z Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie nadkom. Izabela Ciarka oraz asp.szt. Andrzej Jaśkow wraz z zakopiańskimi policjantami sierż. Grzegorzem Zalotyńskim i sierż. Agnieszką Szopińską przeprowadzili audyt promujący Zintegrowaną Politykę Bezpieczeństwa.

W tym roku do programu przyłączyła się również Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Zaruskiego w Zakopanem, którą na spotkaniu reprezentowała dyrektor Elżbieta Konopka i wicedyrektor Maria Zielińska, która jednocześnie jest koordynatorem programu. - Szkoła ta również chce aby ich uczniowie czuli się bezpiecznie na jej terenie. W trakcie przystępowania do Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa szkoła postarała się m.in. o nowe boisko przystosowane do potrzeb uczniów, na zewnątrz jest również plac zabaw dla najmłodszych. Zamontowane zostały kamery, wyremontowany jest dach szkoły. Przed budynkiem zamontowane są donice które zabezpieczają uczniów przed pojazdami wjeżdżającymi na teren szkoły, gdy brama wjazdowa jest otwarta. Szkoła ta również została wysoko oceniona przez głównych koordynatorów - dodaje policjant. I jak podkreśla - współpraca pomiędzy tymi szkołami, a Zespołem ds. Nieletnich KPP w Zakopanem układa się wzorowo. "Funkcjonariusze Policji z Krakowa byli pozytywnie zaskoczeni zaangażowaniem obydwu szkół. Teraz ich uczniowie mogą czuć się naprawdę bezpiecznie".

Źródło:http://podhale24.pl

Od początku lutego trwają zajęcia w ramach projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Gminie Miasto Zakopane” w latach 2012 - 2013.

Realizacja projektu obrazuje się następująco:

- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu- Typ 1, zorganizowano 2 grupy- po 8 os. Łącznie 16 os. zrealizowano 12 h (po 45 min.) po 6 h na grupę.
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych- Typ 2, zorg. 3 grupy- 8 os., Łącznie 24 os., zreal. 18 h (po 45 min.), po 6 h na 1 grupę
- zajęcia logopedyczne –Typ 3, zorg. 1 grupę - 4 os., zreal. 6 h (po 60 min.),
- zajęcia dla dzieci rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w kierunku nauk matematyczno - przyrodniczych –Typ 7- zorg. 2 grupy- po 8 os. Łącznie 16 os., zreal. 12 h (po 45 min.), po 6 h na grupę
Łącznie zorganizowano 8 pełnych grup na zajęcia zgodnie z Rozp. MEN, łącznie wsparciem objęto 60 uczniów (31 K, 29 M).), zrealizowano 48 h.

Image„Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Gminie Miasto Zakopane” w latach 2012 - 2013”

Urząd Miasta Zakopane - Gmina Miasto Zakopane przystąpiło do realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt wykonywany będzie w siedmiu zakopiańskich Szkołach Podstawowych – SP1, SP2, SP3, SP4, SP5, SP7, SP9. W Urzędzie Miasta Zakopane, 31 stycznia, odbyło się uroczyste rozpoczęcie projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Gminie Miasto Zakopane” w latach 2012 - 2013 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”. Nasza szkoła na realizację przedsięwzięcia otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 55754,00 pln.

                                                                

Free Joomla! template by L.THEME