SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

  Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 3 w Zakopanem

im. gen. Mariusza Zaruskiego

 ogłasza przetarg nieograniczony

na dostawę artykułów żywnościowych na potrzeby stołówki szkolnej w szkole Podstawowej Nr 3 w Zakopanem przy ul. Karłowicza 6   

 
 Wartość postępowania –  o szacunkowej wartości nie   przekraczającej kwoty, o których mowa w art.11.8

 

Ogłoszenie o niniejszym postępowaniu ukazało się na :

1.        Tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego

2.       Stronie internetowej www.sp3zakopane.pl

3.       Biuletynie Zamówień Publicznych    nr 398166 -2011    z dnia 25.11. 2011r. www..uzp.gov.pl- portal   

    centralny BZP                    

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 Postępowanie o udzielenie zamówienia  publicznego w trybie przetargu nieograniczonego  prowadzone w oparciu o przepisy ustawy  Prawo zamówień publicznych ( Dz.U  z 2010r.  Nr 113  poz. 759 z późn. zm - zwaną w dalszej części „ustawą” lub „Pzp”.)

 

Spis treści

      I.        Dane zamawiającego.                                                                                                 

     II.      Tryb udzielenia zamówienia

III.         Opis przedmiotu zamówienia

IV.          Oferty częściowe

V.            Zamówienia uzupełniające

VI.          Umowa ramowa

VII.       Dynamiczny system zakupów

VIII.     Aukcja elektroniczna

IX.         Oferty wariantowe

X.            Termin realizacji zamówienia

XI.         Wadium przetargowe

XII.       Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków                                                                                                                                                                 

XIII.          Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

XIV.           Wymagane dokumenty  w przypadku  gdy wykonawca ma siedzibę lub  miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

XV.             Oferta składana przez więcej niż jednego wykonawcę

XVI.           Wykluczenie wykonawców z udziału w postępowaniu

XVII.        Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz  przekazywania oświadczeń i dokumentów.

XVIII.      Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

XIX.          Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

XX.             Termin związania ofertą

XXI.          Opis sposobu przygotowania oferty

XXII.        Termin i miejsce składania ofert

XXIII.     Termin otwarcia ofert

XXIV.      Opis sposobu obliczenia ceny  oferty

XXV.        Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej

XXVI.      Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone   do treści zawieranej umowy

XXVII.   Informacja  o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia  umowy w sprawie zamówienia  publicznego

XXVIII. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

XXIX.     Podwykonawcy

XXX.     Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia

XXXI.     Przesłanki  unieważnienia postępowania 

XXXII .  Informacja na temat zmian postanowień zawartej umowy. 

I  . Zamawiający : Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3  
                                       im. Gen.Mariusza Zaruskiego
                                        ul. Karłowicza 6

                                        34-500 Zakopane
                                        tel. 182015633             faks 182015633

                                        www.sp3zakopane.pl

                                        NIP: 736-10-89-798

                                        REGON: 490573510

Sekretariat szkoły czynny w dniach  :


Poniedziałek-piątek   8ºº  -  15ºº  

 

II.           Tryb udzielenia zamówienia : przetarg nieograniczony

Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-46 Prawa zamówień publicznych.

Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

1)    Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U  z 2010r.  Nr 113  poz. 759 z późn. zm )

2)    Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia  2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może  żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą  być  składane  (Dz. U. Nr 226 poz.1817 )

 3)    Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie średniego kursu 

      złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych  

      ( Dz.U.  Nr 224 , poz. 1796),

4)   Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia  23 grudnia 2009 r. w sprawie kwot wartości

       zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń 

       Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (Dz.U. Nr 224, poz. 1795).

III.    Przedmiotem zamówienia jest  zakup wraz z  sukcesywną  dostawą artykułów żywnościowych na potrzeby stołówki szkolnej  w Szkole Podstawowej Nr 3 w Zakopanem przy ul. Karłowicza 6

 Zakres zamówienia obejmuje :

PAKIET I –mięso wołowe i wieprzowe

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie

Wołowe pieczeń bez kości

kg

60

Schab bez kości

kg

120

Karkówka bez kości

kg

60

Szynka wieprzowa

kg

240

Łopatka bez kości

kg

50

Gulasz wołowy

kg

60

 PAKIET II – mięso drobiowe, podroby

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie

Filet z kurczaka

kg

150

Udka z kurczaka

kg

200

Filet z indyka

kg

60

Skrzydełka

kg

150

Porcje rosołowe

kg

80

  PAKIET III –wędliny wołowe, wieprzowe, drobiowe  

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie

Kiełbasa toruńska

kg

160

Kiełbasa podwawelska

kg

50

Boczek wędzony

kg

150

Smalec wieprz.

kg

30

Słonina

kg

50

Kości wędzone

kg

40

 PAKIET IV – nabiał

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie

Twaróg półtłusty

kg

80

Masło 82%

kg

30

Margaryna mleczna

kg

70

Śmietana  18%

l

240

Mleko karton 3%

l

110

Kefir

l

55

Śmietana kremówka 30 %

l

50

Ser żółty edamski

kg

18

Jogurt Bakoma 200 ml

szt

1500

 

PAKIET V – jarzyny, owoce, przetwory  

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

 

Zużycie

Mieszanka warzywna mrożona trzyskładnikowa

kg

60

Buraki

kg

200

Cebula

kg

150

Czosnek

kg

4

Gruszki

kg

70

Fasola „JAŚ”

kg

20

Fasolka szparagowa mrożona

kg

50

Groch łuszczony

kg

12

Kapusta kiszona

kg

200

Kapusta biała

kg

180

Kapusta czerwona

kg

50

Kapusta włoska

kg

15

Kapusta pekińska

szt.

80

Koper zielony

pęczek

100

Kalafior mrożony

kg

40

Marchew

kg

200

Mieszanka warzywna mrożona 7-składnikowa

kg

60

Ogórki zielone

kg

80

Ogórki kiszone

kg

70

Pietruszka korzeń

kg

60

Pietruszka zielona

pęczek

100

Pory

szt.

100

Papryka czerwona

kg

40

Pieczarki

kg

30

Pomidory

kg

60

Rzodkiewka

pęczek

20

Seler

kg

70

Sałata zielona

szt.

80

Ziemniaki

kg

3000

Banany

kg

100

Mandarynki

kg

100

Kiwi

kg

50

Nektarynki

kg

100

Cytryna

kg

30

Rodzynki

kg

3

Śliwka suszona

kg

8

Truskawki mrożone

kg

80

Mieszanka kompotowa  mrożona

kg

70

Jabłka

kg

200

Groszek konserwowy

szt.

30

Chrzan tarty    0,40l

szt.

18

Koncentrat pomidorowy    Bażant 0,4 l

szt.

80

Syrop malinowy

l

20

Soczki (Kubuś  0,3 l)

szt

750

Soczki (Tymbark 0.2 l)

szt

750

Marchewka z groszkiem mrożona

kg

60

Szczypiorek

szt

20

Miód 0,9 l

szt

20

Papryka konserwowa  1L

szt

15

Buraczki tarte w słoiku  1L

szt

40

Brzoskwinie w puszce 0,9 kg

szt

30

Koncentrat buraczany 0,5 L

szt

15

Ogórki konserwowe 1 L

szt

70

Ketchup  0,5 L

szt

6

Musztarda Sarepska 0,2 L

szt

20

Szczaw konserwowy 0,2 L

szt

30

Drożdże

kg

2

Polewa czekoladowa 1L

szt

12

Polewa truskawkowa 1 L

szt

7

 

PAKIET VI – pieczywo  

 

ARTYKUŁY

 

Jedn. miary

 

Zużycie

Chleb pszenno- żytni    600g

szt.

120

Bułki zwykłe

szt.

500

Bułka tarta w 1kg opakowaniach

kg

150

 

PAKIET VII – ryby

 

ARTYKUŁY

 

Jednostka miary

 

Zużycie

Filet z pangi

kg

120

 

 PAKIET VIII – artykuły sypkie i przetwory

 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie

Cukier

kg

400

Kasza jęczmienna wiejska –gruba

kg

60

Kasza manna

kg

12

Mąka pszenna poznańska Typ 500 (lubella)

kg

200

Makaron łazanki (lubella)

kg

40

Makaron świderki  (lubella)

kg

60

Makaron muszelki (Lubella)

kg

25

Makaron Rurki (Lubella)

kg

30

Makaron nitki (Lubella)

kg

30

Makaron nitki typu Czaniecki Babuni

kg

25

Makaron zacierka Babuni

kg

25

Makaron Spaghetti (lubella)

kg

50

Ryż biały długoziarnisty

kg

120

Sól

kg

40

Herbata granulowana

szt.

120

Herbata Expresowa Saga (100)

szt

5

Kwasek cytrynowy

szt.

20

Kminek

szt.

10

Liść laurowy

szt.

15

Majeranek

szt.

10

Cynamon

szt.

30

Oregano

szt.

20

Przyprawa w płynie typu Magii      1 l

szt.

60

Ocet spirytusowy

l

15

Pieprz naturalny mielony

szt.

80

Pieprz ziołowy

szt.

80

Tymianek

szt.

10

Przyprawa do mielonego typu Kamis

szt

25

Przyprawa do kurczaka łagodna typu Kamis

szt

30

Przyprawa do gulaszu typu Kamis

szt

30

Przyprawa sypka typu Kucharek

kg

15

Ziele angielskie

szt.

30

Żurek w proszku Winiary

szt

30

Barszcz czerwony w proszku Winary

szt

40

Bulion drobiowy Winiary op. 60 g

szt

200

Bulion wołowy Winiary op.60 g

szt

200

Olej Kujawski roślinny   1 litr

szt.

200

Majonez typu  kielecki

l

35

Mąka ziemniaczana

kg

20

Proszek do pieczenia

szt

20

Cukier puder

kg

12

Cukier waniliowy

szt

80

Wafelki w czekoladzie- Princessa

szt

1000

Baton Nestle LION

szt

1000

Pepitki Lubisie

szt

1000

 

PAKIET IX-  jajka

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie

Jaja I gat.

szt.

4000

 

 PAKIET X – wyroby mrożone 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie

Naleśniki z serem

szt.

1500

Pierogi ruskie

kg

180

Pierogi z mięsem

kg

120

Pierogi z truskawkami

kg

120

Gołąbki

szt

600

 

         Zamawiający informuje, że podane powyżej ilości artykułów żywnościowych są ilościami szacunkowymi i w trakcie realizacji zamówienia mogą ulec zmniejszeniu. Zamawiający będzie płacił za faktycznie zamówione ilości produktów po cenach jednostkowych podanych w ofercie.

 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi przedmiotu zamówienia jak również zgodność z odpowiednimi normami.

Zamawiający wymaga, aby wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia spełniał wszelkie wymagania higieniczne określone w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2006 r. Nr 171 poz. 1225 z późn. zm.) oraz obowiązujących aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.

 Produkty powinny być świeże, zgodne z normami: PN-A-86003, PN-A-86059, PN-66/A-86233, PN-68/A-86230, PN-A-86155, PN-A-86061, PN-91/A-86300.

 Miejscem dostawy jest magazyn żywnościowy stołówki w Szkole Podstawowej Nr 3 w Zakopanem przy ul. Karłowicza 6

Umowa będzie realizowana w oparciu o zamówienia częściowe, które będą składane telefonicznie lub pisemnie przesłane faxem zgodnie z faktycznymi potrzebami Zamawiającego, zgodnie z cenami jednostkowymi zaproponowanymi
w ofercie wykonawcy z zastrze
żeniem,  że całkowita wartość umowy nie może przekroczyć wysokości posiadanych środków finansowych przeznaczonych na ten cel.

 Dostawy będą realizowane najpóźniej następnego dnia do godz. 8.00, licząc od daty złożenia, najpóźniej poprzedniego dnia do godz. 9.00, telefonicznie zamówienia na poszczególne produkty z pakietów, o ile zamówienie nie zostanie złożone wcześniej, niż na jeden dzień przed żądaną dostawą i nie zostanie wyznaczony przez Zamawiającego konkretny termin realizacji dostawy.

 W wyjątkowych sytuacjach mogą wystąpić zamówienia dodatkowe realizowane w tym samym dniu.

  Wykonawca podejmuje się również rozładunku towaru i przeniesienia go do magazynu żywnościowego w  Szkole Podstawowej Nr 3 przy ul. Karłowicza 6 w Zakopanem

 Wykonawca zobowiązuje się każdorazowo przy dostawie załączyć świadectwo jakości dostarczanego przedmiotu umowy (atest) lub handlowy dokument identyfikacyjny.

 Wykonawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy czystym środkiem transportu przystosowanym do przewozu przedmiotu umowy a w przypadku przewozu mięsa i wędlin pojazdem dopuszczonym do użytkowania przez Państwową Inspekcję Handlową.

 W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego wadliwej partii dostarczonego towaru, reklamacja zostanie zgłoszona telefonicznie. Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie do jego wymiany na towar wolny od wad w ciągu 3 godzin, w ilościach zakwestionowanych przez Zamawiającego.

 W przypadku nie przestrzegania terminu dostaw oraz powtarzających się uchybień w realizacji warunków umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo zerwania umowy bez wypowiedzenia.

 Każdy samochód, którym będzie dostarczana żywność musi posiadać decyzję Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego stwierdzającą spełnienie warunków do higienicznego przewozu określonych produktów (art.spoż, warzywa, owoce, jaja, mięso i wędliny itp.)

  Zamawiający zastrzega sobie prawo do zażądania stosownego dokumentu w momencie dostawy produktów.

 Jaja, przy każdej dostawie, muszą posiadać dokument identyfikacyjny dla jaj konsumpcyjnych spełniających wymogi art. 27 ust. 3 ustawy z dn20.01.2004r o wymaganiach weterynaryjnych produktów pochodzenia zwierzęcego (Dz.U. nr 33, poz. 288 z późn. zm.)

 Mięso i wędliny muszą być dostarczane w czystych, zamkniętych pojemnikach do przewozu mięsa i wędlin. Mięso surowe nie może być przewożone razem z wędlinami

 Mrożonki mają być dostarczane do Stołówki Szkolnej w formie nie rozmrożonej,

Nie wykonanie pełnego zakresu ilościowego umowy nie rodzi roszczenia o zakup nie zrealizowanej w okresie obowiązywania umowy ilości towaru.

 

Zamawiający  dopuszcza składanie ofert artykułów  równoważnych.

          Zamawiający podał nazwy producentów wyłącznie w celu określenia wymaganego asortymentu i parametrów jakościowych, jakim powinny odpowiadać zamawiane  produkty. Zamawiający dopuszcza produkty równoważne. W przypadku zaoferowania asortymentu równoważnego, Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego produkt spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Na potwierdzenie spełniania wymagań, Wykonawca przedłoży do oferty specyfikację produktu równoważnego oferowanego przez Wykonawcę która ma zawierać wyszczególnione cechy charakterystyczne, potwierdzające zgodność oferowanego asortymentu z asortymentem opisanym przez Zamawiającego ( np.: skład,  wagę , gramaturę  itp.)

 

 Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV)

15.00.00.00-8, 15.50.00.00-3, 01.24.20.00-5, 15.89.60.00-5, 15.81.10.00-6, 15.80.00.00-6, 15.40.00.00-4, 15.30.00.00-1, 15.10.00.00-9, 15.11.20.00-6, 15.20.00.00-6, 15.33.11.70-9,03.22.00.00-9, 15.22.10.00-3

 IV.  Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych –liczba zadań 10

 Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie lub wybrane zadania.

 
V. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w

       art.67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 VI. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 VII. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów

 VIII. Zamawiający przy wyborze ofert najkorzystniejszych nie przewiduje 

        zastosowania aukcji elektronicznej

IX.  Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych;

 

X. Wymagany termin dostawy : od 02.01.2012r. do 28 czerwca 2012r.

 z wyłączeniem okresu przerwy na ferie zimowe 13.02.2012 – 26.02.2012 i święta wielkanocne 05.04.2012- 10.04.2012 r.

                               

XI. WADIUM PRZETARGOWE

 Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium

 
 XII. Warunki ubiegania się o udzielenie zamówienia:

  O  udzielenie  zamówienia  mogą  ubiegać  się  wykonawcy,  którzy spełniają warunki, dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli  przepisy  prawa  nakładają  obowiązek  ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4)   sytuacji ekonomicznej i finansowej

 oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków:

 

Posiadanie uprawnień do wykonywania  określonej działalności:

 Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie

Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .

 

  Wiedza i doświadczenie:

. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie

Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .

 

Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie

 

Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .

 

Dysponowanie odpowiednim  potencjałem  technicznym 

Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie

 Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .

 Potencjał  finansowo- ekonomiczny

 Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie

 Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .

Zamawiający w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych informuje, że  wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu , potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.           Wymagane dokumenty od wykonawców, które należy załączyć do oferty.

A.   Na potwierdzenie  nie  podlegania  wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.

 1. aktualny odpis z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania   braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie  wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w  stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art.24 ust.1 pkt.2 ustawy-  załącznik nr   1   do niniejszej siwz.

 2.    podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania  na       podstawie art. 24 ust.1 ustawy – stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej siwz

B.   Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

     1.podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków, stanowiący  załącznik nr 2    do

          niniejszej siwz,

       2.wypełniony druk oferty stanowiący załącznik nr 3 do niniejszej siwz(wykonawca może

         złożyć ofertę na własnym formularzu, lecz jego  treść i układ muszą być zgodne z 

         formularzem załączonym do siwz).

     Inne dokumenty:

 Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty wypełniony  formularz cenowy proponowanych artykułów – zgodnie ze wzorem formularza stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej siwz.  Zamawiający wymaga wypełnienia każdej pozycji formularza.

 

XIV Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami Rozporządzenia  Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226 poz. 1817)

 

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt XIII A-1 niniejszej specyfikacji, składa dokument wystawiony w kraju , w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

Uwaga! Dokument, o którym  mowa  powyżej powinien  być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w miejscu zamieszkania  osoby  lub w  kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu o którym mowa  w pkt XIV-A  zastępuje się go  dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania  osoby lub kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Dokumenty sporządzone w języku obcym musza być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.

 
 Forma składania wymaganych  dokumentów .


1.Dokumenty    składane  w  oryginale  lub  kopii  poświadczonej  za  zgodność  z  oryginałem  przez  wykonawcę.  .

 

2.  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w

przypadku  podmiotów,  o  których  mowa  w  §  1  ust.  2  i  3 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia  2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może  żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą  być  składane  (Dz. U. Nr 226 poz.1817 )  kopie  dokumentów  dotyczących  odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.  

 3.Zamawiający  może  żądać  przedstawienia  oryginału  lub  notarialnie  poświadczonej  kopii dokumentu  wyłącznie  wtedy,   gdy  złożona  kopia  dokumentu  jest  nieczytelna  lub  budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

 

4. Dokumenty  sporządzone  w  języku  obcym    składane  wraz  z  tłumaczeniem  na  język polski.

 
 UWAGA!

Zamawiający informuje, iż zgodnie z art.96 ust. 3 w zw. z art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień  publicznych  wszystkie oferty składane w postępowaniu  są jawne od chwili ich otwarcia, za wyjątkiem informacji stanowiącej tajemnicę  przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej  konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione.

// Zgodnie z art.11 ust.4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 z późn. zm.- Tajemnica przedsiębiorstwa – rozumie się przez to nie ujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, handlowe lub organizacyjne przedsiębiorstwa,
co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich  poufności. //

Wykonawca, który chce skorzystać z tego uprawnienia winien złożyć na formularzu ofertowym stosowne zastrzeżenie informujące o tym, że w jego ofercie w odrębnej  nieprzejrzystej oprawie/kopercie znajdują się strony oferty, które podlegają  klauzuli poufności z uwagi na  tajemnicę przedsiębiorstwa.       

  

Brak takiego zastrzeżenia spowoduje, że cała oferta może zostać ogólnie udostępniona.

 Wykonawca nie może zastrzec informacji takich jak: jego nazwa (firma) oraz adres, a także informacji dotyczących  ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

 

XV. Oferta składana przez więcej niż jednego wykonawcę:

  1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie za­mó­wie­nia.

2.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o  udzielenie zamówienia  ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy

3. Warunki określone w pkt. XII siwz winien spełniać co najmniej jeden z wykonawców albo wszyscy wykonawcy wspólnie

4.Kazdy z wykonawców  występujących wspólnie  musi  samodzielnie spełniać warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach o których mowa w art.24 ust.1 ustawy

5. wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają zgodnie z art. 23 ust.2  pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Odpowiednie oświadczenie zawierające imię i nazwisko pełnomocnika należy załączyć do oferty. Oświadczenie ma być podpisane przez wszystkich wykonawców.(wzór oświadczenie stanowi załącznik 5 do niniejszej siwz)

6.wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z wykonawcą  występującym jako  pełnomocnik

 

XVI. Wykluczenie wykonawców z udziału w postępowaniu:

 1. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

 1)           wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem  sądu,  które  uprawomocniło  się  w  okresie  3  lat  przed  wszczęciem  postępowania;

1a) wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność,

      jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło  w

      okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia

       wyniosła co najmniej 5% wartości umowy

 2)  wykonawców,  w  stosunku  do  których  otwarto  likwidację  lub  których upadłość  ogłoszono,  z  wyjątkiem  wykonawców,  którzy  po  ogłoszeniu upadłości  zawarli  układ  zatwierdzony  prawomocnym  postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;

3)  wykonawców,  którzy  zalegają  z  uiszczeniem  podatków,  opłat  lub  składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4)  osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w  związku  z postępowaniem  o  udzielenie  zamówienia,  przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko  środowisku,  przestępstwo  przekupstwa,  przestępstwo  przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe

lub  przestępstwo  udziału  w  zorganizowanej  grupie  albo  związku  mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5)  spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo  przeciwko  prawom  osób  wykonujących  pracę  zarobkową, przestępstwo  przeciwko  środowisku,  przestępstwo  przekupstwa,  przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo po-

pełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo  skarbowe  lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku  mających  na  celu  popełnienie  przestępstwa  lub  przestępstwa skarbowego;

6)  spółki  partnerskie,  których  partnera  lub  członka  zarządu  prawomocnie skazano  za  przestępstwo  popełnione  w  związku  z postępowaniem  o  udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących  pracę  zarobkową,  przestępstwo  przeciwko  środowisku,  przestępstwo  przekupstwa,  przestępstwo  przeciwko  obrotowi  gospodarczemu lub  inne  przestępstwo  popełnione  w  celu  osiągnięcia  korzyści majątkowych,  a  także  za  przestępstwo  skarbowe  lub  przestępstwo  udziału  w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;  

7)  spółki  komandytowe  oraz  spółki  komandyto wo-akcyjne,  których  komplementariusza  prawomocnie  skazano  za  przestępstwo  popełnione  w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko  prawom  osób  wykonujących  pracę  zarobkową,  przestępstwo przeciwko  środowisku,  przestępstwo  przekupstwa,  przestępstwo  przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub  przestępstwo  udziału  w  zorganizowanej  grupie  albo  związku  mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

8)  osoby  prawne,  których  urzędującego  członka  organu  zarządzającego prawomocnie  skazano  za  przestępstwo  popełnione  w związku  z  postępowaniem  o  udzielenie  zamówienia,  przestępstwo  przeciwko  prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku,  przestępstwo  przekupstwa,  przestępstwo  przeciwko  obrotowi  gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści  majątkowych,  a  także  za  przestępstwo  skarbowe  lub  przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

9)  podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

2.  Z  postępowania  o  udzielenie  zamówienia  wyklucza  się  również  wykonawców, którzy:

1)  wykonywali  bezpośrednio  czynności  związane  z  przygotowaniem  prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami  uczestniczącymi  w  dokonywaniu  tych  czynności,  chyba  że  udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;  przepisu  nie  stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;

2)  nie  wnieśli  wadium  do  upływu  terminu  składania  ofert,  na  przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3,albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;

3)  złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

4)  nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu

 3.  Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

 XVII . Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje mają być przekazywane pisemnie, faksem.

 2. W przypadku przekazania oświadczeń, wniosków zawiadomień oraz informacji za pomocą   faksu każda ze stron na żądanie drugiej  niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

 W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę domniemuje się, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na podany w ofercie wykonawcy numer faksu  zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z tym pismem.

XVIII. Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków  zamówienia:

1. Wykonawca może pisemnie, faksem zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych  warunków zamówienia.

Prośbę o wyjaśnienia należy przesłać na adres:

 Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zakopanem

                     ul. Karłowicza 6
                       faks; 18/
2015633

   z dopiskiem – Przetarg na dostawę artykułów spożywczych 

 2. Zamawiający obowiązany jest  udzielić wyjaśnień  niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem ,że wniosek o wyjaśnienie treści siwz wpłynął do zamawiającego  nie później niż do końca dnia, w którym upływa  połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści siwz wpłynął po upływie  terminu składania wniosku o którym mowa wyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień  albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.

Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg  terminu składania  wniosku o wyjaśnienie treści siwz.

 3. Zamawiający jednocześnie przesyła treść wyjaśnień wszystkim wykonawcom, którym doręczono Specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania.

 4.Zamawiający treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamieszcza na stronie internetowej                                         www.sp3zakopane.pl

 4. Zmiany w treści SIWZ

1.W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść niniejszej SIWZ. Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniana na stronie internetowej, zamieszcza ją także na tej stronie www.sp3zakopane.pl

 
2.Modyfikacje są każdorazowo wiążące dla Wykonawców

3.Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, oraz na stronie internetowej, jeżeli specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest udostępniana na tej stronie-  www.sp3zakopane.pl

 

5. Zebranie Wykonawców

Zamawiający nie przewiduje zebrania wykonawców

XIX. Osoba uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami:

Agnieszka  Janik -    telefon: 18/20 15633

XX. Termin związania ofertą:

 1. Wykonawca jest związany ofertą licząc 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

2.Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, w tym, że zamawiający może tylko raz ,co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni

Przedłużenie terminu związania ofertą  jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu  ważności  wadium, albo jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania  ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą  dokonywane jest po  wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia  nowego wadium  lub jego przedłużenia dotyczy  jedynie wykonawcy, którego oferta  została wybrana  jako najkorzystniejsza .

3. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

XXI. Opis sposobu przygotowania oferty:

 1.     Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę  obejmująca    całość  zadań lub  danego wybranego zadania.

Oferta ma być napisana w języku polskim. Wszelkie dokumenty i oświadczenia załączone do oferty mają być sporządzone w języku polskim. Dokumenty   sporządzone w języku obcym mają być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

     2. Oferta powinna być napisana ( zgodnie z wzorem oferty stanowiącym załącznik do  niniejszej specyfikacji) na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką.
     3. Przy składaniu ofert wspólnych (konsorcjum, itp.), w miejscu „Wykonawca” należy używać zapisów: „konsorcjum firm”, „oferta wspólna firm”, itp. oraz podać nazwy i adresy tych firm

     4. Oferta powinna być podpisana przez upoważnioną osobę pod rygorem jej nieważności.

     5.   
Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się:

 1)        osoby wykazane w prowadzonych przez sądy rejestrach handlowych;

2)      osoby wykazane w zaświadczeniach o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;

3)      osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem udzielonym przez osoby, o których mowa powyżej, w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika wykonawcy, oryginał pełnomocnictwa lub jego odpis poświadczony notarialnie  musi być dołączone do oferty;

6.Oferta powinna zawierać datę jej sporządzenia .

7.Zaleca się aby wszystkie strony były spięte / zszyte/ w sposób zabezpieczający przed  

   dekompletacją oferty, a każda strona oferty powinna być ponumerowana kolejnymi 

    numerami.

8.Wszelkie poprawki w ofercie powinny być naniesione czytelnie oraz zaparafowane przez uprawnioną osobę.

 9.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów  udziału w postępowaniu z zastrzeżeniem art. 93 ust.4 ustawy 

XXII. Termin i miejsce składania ofert.

1. Oferty należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie.

 

2.    Koperta powinna być zaadresowana do zamawiającego, opatrzona pieczęcią wykonawcy lub dokładnym adresem do korespondencji i oznaczona hasłem:

„ Przetarg nieograniczony-   dostawa artykułów żywnościowych  

 

   Nie otwierać przed   06.12.2011r. godzina 10.30

3. W przypadku braku tej informacji zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym otwarciem,    a w przypadku składania ofert pocztą lub pocztą kurierską za jej nieotwarcie w trakcie sesji otwarcia.

4. Oferty należy składać  w Sekretariacie Szkoły Podstawowej Nr 3  w Zakopanem ul. Karłowicza 6 

5. Termin składania ofert upływa w dniu 06.12.2011 r. o godz.:10.00

 6.Oferty, które wpłyną po terminie składania ofert, zostaną  niezwłocznie zwrócone bez otwierania kopert wewnętrznych

7. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty

1) Skuteczność zmian lub wycofania złożonej oferty.

Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert.

2) Zmiana złożonej oferty.

Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty.

Odpowiednio opisane koperty zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN” kopertę  każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....”.

 3) Wycofanie złożonej oferty.

Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy.

Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".

 
 XXIII. Termin otwarcia ofert:

 

1. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 06.12.2011r.  o godzinie 10.30 w   Sekretariacie Szkoły Podstawowej Nr 3 przy ul. Karłowicza 6 w Zakopanem

2. Wykonawcy mogą być obecni przy otwarciu ofert.

 3.  Do wiadomości obecnych zostanie podana:

       -     kwota,  jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie  całości zamówienia i poszczególnych zadań

-       imię i nazwisko lub firma (nazwa) i adres wykonawcy,

-       cena  netto i brutto podana w ofercie danego zadania

-       termin  dostawy

-       termin płatności faktury,

4. Informacje powyższe przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli przy otwarciu ofert, na ich wniosek.

XXIV. Opis sposobu obliczenia ceny  oferty:

Cena oferty  ma  być podana w złotych polskich.. Cena – należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302).

Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić wszystkie pozycje danego pakietu artykułów spożywczych. Cena ma być wyliczona jako cena netto plus obowiązujący podatek VAT
i wynikająca z zsumowania tych dwóch pozycji cena brutto za dane zadanie. Ceny należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku.

Wykonawca ma wypełnić  druk oferty zawierający ceny jednostkowe dostarczanych  artykułów

Cena danego  zadania   ma obejmować wszystkie artykuły, oraz usługi związane z  dostawą objętą zamówieniem ( koszt  załadunku, transporty, rozładunku, przeniesienia do magazynu wskazanego przez zamawiającego , koszty ewentualnych  badań  odpowiednich organów)bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów.

 

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

  

Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia

 Rozliczenie wykonanych usług  dokonane będzie w złotych polskich. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych

 XXV.  Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej .

         1. Cena    brutto za całość   zamówienia   danego zadania -100 %

Przyjmuje się, że 1% = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w kryterium

cena.

(im niższa  cena     brutto     tym wyższa ilość  punktów w skali 100 punktowej, pozostałe  proporcjonalnie mniej)

        Ocena ofert będzie dokonana wg następującej zasady:

 C-Kryterium ceny

Cn – najniższa oferowana cena      brutto danego zadania  spośród ważnych  ofert

Cb -  cena    brutto   oferty badanej

 

            Cn

C=  ------------- x  100

          Cb

 

3. Za ofertę najkorzystniejszą  danego  zadania zostanie uznana oferta z  najwyższą    ilością punktów w skali  100 punktowej

 4. W przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego, Zamawiający zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym  wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w  niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek  wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 5. Zamawiający w celu wyboru najkorzystniejszej oferty nie będzie przeprowadzał aukcji elektronicznej 

 6. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

 7. Zamawiający poprawi w tekście oferty:

   1/  oczywiste omyłki pisarskie,

   2/  oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych 

       dokonanych poprawek,

   3/ inne omyłki polegające na niezgodności oferty z siwz, niepowodujące istotnych zmian 

     treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 

 

Przez  omyłkę  rachunkową  Zamawiający  rozumieć  będzie  każdy  wadliwy  wynik

działanie matematycznego (rachunkowego) przy założeniu, że składniki działania są prawidłowe.

 

 XXVI. Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy zawarte są w załączniku  nr 4   do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 Zawarcie umowy  z wykonawcą, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą nastąpi  w terminie podanym w zawiadomieniu  o wyborze oferty najkorzystniejszej.

Termin ten może ulec zmianie w przypadku złożenia przez któregoś z wykonawców odwołania O nowym terminie zawarcia umowy wykonawca zostanie poinformowany po zakończeniu postępowania  odwoławczego.

XXVII Informacja  o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po         wyborze oferty w celu zawarcia  umowy w sprawie zamówienia          publicznego

 -Wykonawcy wspólnie  uczestniczący w postępowaniu, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą  zobowiązani są  najpóźniej  w dniu podpisania umowy do przedstawienia umowy  regulującej ich  współpracę .

XXVIII  Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 XXIX. Podwykonawcy

W oparciu o art. 36 ust.4  ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda  wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom- należy wypełnić stosowne oświadczenie  zawarte w  druku oferty oraz  załącznik nr 6   do niniejszej siwz

XXX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia:

Wykonawcom, a także innym osobą jeżeli ich interes  w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku  w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych , na podstawie art.180 ust.2 pkt 2-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity  -Dz.U  z 2010r.  Nr 113  poz. 759, zwaną w dalszej części „ustawą” lub „Pzp”.) przysługuje prawo wniesienia  odwołania zgodnie z przepisami  działu  VI ustawy .

W  niniejszym postępowaniu  wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:

    

1)  opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu;

2)  wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;

3)  odrzucenia oferty odwołującego.

XXXI.  Przesłanki unieważnienia postępowania :

 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się w przypadkach gdy:

1.    nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu

2.    cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższa ceną  przewyższa kwotę, którą zamawiający  zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba ,że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

3.    w przypadkach, o których mowa w art. 91 ust. 5, zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;

4.    wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że pro­wadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześ­niej przewidzieć;

5.    postępowanie obarczone jest  niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą

zawarcie  niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego               

 XXXII .  Informacja na temat zmian postanowień zawartej umowy. 

 

W oparciu o art.144 ust.1 ustawy zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany umowy :


Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie: Cena jednostkowa danego produktu  może ulec zmianie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT ,przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena  jednostkowa brutto, ceny  jednostkowe   netto pozostaną  bez zmian.

 Zamawiający przewiduje możliwość podwyższenia cen jednostkowych poszczególnych produktów raz na kwartał o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych za dany kwartał publikowany w Monitorze Polskim (tzw. klauzula waloryzacyjna). O zmianę cen winien wystąpić pisemnie Wykonawca, dokumentując Zamawiającemu zaistnienie powyższego faktu. Ceny zostaną podwyższone z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono pismo o zmianę cen;

 Zmiana cen w wyniku gwałtownego wzrostu cen rynkowych (tj. powyżej 5%) może następować w okresach jednomiesięcznych.

 Przewiduje sie możliwość w sezonie na dane owoce i warzywa   z wystąpieniem do wykonawcy o obniżenie cen jednostkowych w stosunku do podanych w ofercie

 Zmiana cen z w/w powodów nie wymaga wypowiedzenia warunków umowy a jedynie  aneksu do umowy.

       Załączniki do siwz:

Zał. nr 1-oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia

 Zał. nr 2 oświadczenie wykonawcy ,że  spełnia warunki udziału  w postępowaniu

 Zał. nr 3- druk oferty

Zał. nr 4– wzór umowy

Zał. nr 5- oświadczenie wykonawców wspólnych

Zał. nr 6- oświadczenie o podwykonawcach

zał. nr 7 – formularz cenowy

 

           Specyfikację istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami  nr 1 do 7

 

zatwierdzam mgr Elżbieta Konopka – Dyrektor Szkoły Podstawowej  Nr 3 w Zakopanem.

 

25.11.2011r.

Free Joomla! template by L.THEME