Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 3 w Zakopanem
im. gen. Mariusza Zaruskiego
ogłasza przetarg nieograniczony
na dostawę artykułów żywnościowych na potrzeby stołówki szkolnej w szkole Podstawowej Nr 3 w Zakopanem przy ul. Karłowicza 6
Wartość postępowania – o szacunkowej wartości nie przekraczającej kwoty, o których mowa w art.11.8
Ogłoszenie o niniejszym postępowaniu ukazało się na :
1. Tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego
2. Stronie internetowej www.sp3zakopane.pl
3. Biuletynie Zamówień Publicznych nr 398166 -2011 z dnia 25.11. 2011r. www..uzp.gov.pl- portal
centralny BZP
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego prowadzone w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych ( Dz.U z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm - zwaną w dalszej części „ustawą” lub „Pzp”.)
Spis treści
I. Dane zamawiającego.
II. Tryb udzielenia zamówienia
III. Opis przedmiotu zamówienia
IV. Oferty częściowe
V. Zamówienia uzupełniające
VI. Umowa ramowa
VII. Dynamiczny system zakupów
VIII. Aukcja elektroniczna
IX. Oferty wariantowe
X. Termin realizacji zamówienia
XI. Wadium przetargowe
XII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
XIII. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
XIV. Wymagane dokumenty w przypadku gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
XV. Oferta składana przez więcej niż jednego wykonawcę
XVI. Wykluczenie wykonawców z udziału w postępowaniu
XVII. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
XVIII. Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
XIX. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami
XX. Termin związania ofertą
XXI. Opis sposobu przygotowania oferty
XXII. Termin i miejsce składania ofert
XXIII. Termin otwarcia ofert
XXIV. Opis sposobu obliczenia ceny oferty
XXV. Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej
XXVI. Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy
XXVII. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
XXVIII. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
XXIX. Podwykonawcy
XXX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
XXXI. Przesłanki unieważnienia postępowania
XXXII . Informacja na temat zmian postanowień zawartej umowy.
I . Zamawiający : Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3
im. Gen.Mariusza Zaruskiego
ul. Karłowicza 6
34-500 Zakopane
tel. 182015633 faks 182015633
NIP: 736-10-89-798
REGON: 490573510
Sekretariat szkoły czynny w dniach :
Poniedziałek-piątek 8ºº - 15ºº
II. Tryb udzielenia zamówienia : przetarg nieograniczony
Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-46 Prawa zamówień publicznych.
Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm )
3) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie średniego kursu
złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych
( Dz.U. Nr 224 , poz. 1796),
4) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie kwot wartości
zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń
Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (Dz.U. Nr 224, poz. 1795).
III. Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z sukcesywną dostawą artykułów żywnościowych na potrzeby stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej Nr 3 w Zakopanem przy ul. Karłowicza 6
Zakres zamówienia obejmuje :
PAKIET I –mięso wołowe i wieprzowe
ARTYKUŁ |
Jedn. miary |
Zużycie |
Wołowe pieczeń bez kości | kg | 60 |
Schab bez kości | kg | 120 |
Karkówka bez kości | kg | 60 |
Szynka wieprzowa | kg | 240 |
Łopatka bez kości | kg | 50 |
Gulasz wołowy | kg | 60 |
PAKIET II – mięso drobiowe, podroby
ARTYKUŁ |
Jedn. miary |
Zużycie |
Filet z kurczaka | kg | 150 |
Udka z kurczaka | kg | 200 |
Filet z indyka | kg | 60 |
Skrzydełka | kg | 150 |
Porcje rosołowe | kg | 80 |
PAKIET III –wędliny wołowe, wieprzowe, drobiowe
ARTYKUŁ |
Jedn. miary |
Zużycie |
Kiełbasa toruńska | kg | 160 |
Kiełbasa podwawelska | kg | 50 |
Boczek wędzony | kg | 150 |
Smalec wieprz. | kg | 30 |
Słonina | kg | 50 |
Kości wędzone | kg | 40 |
PAKIET IV – nabiał
ARTYKUŁ |
Jedn. miary |
Zużycie |
Twaróg półtłusty | kg | 80 |
Masło 82% | kg | 30 |
Margaryna mleczna | kg | 70 |
Śmietana 18% | l | 240 |
Mleko karton 3% | l | 110 |
Kefir | l | 55 |
Śmietana kremówka 30 % | l | 50 |
Ser żółty edamski | kg | 18 |
Jogurt Bakoma 200 ml | szt | 1500 |
PAKIET V – jarzyny, owoce, przetwory
ARTYKUŁ |
Jedn. miary
|
Zużycie |
Mieszanka warzywna mrożona trzyskładnikowa | kg | 60 |
Buraki | kg | 200 |
Cebula | kg | 150 |
Czosnek | kg | 4 |
Gruszki | kg | 70 |
Fasola „JAŚ” | kg | 20 |
Fasolka szparagowa mrożona | kg | 50 |
Groch łuszczony | kg | 12 |
Kapusta kiszona | kg | 200 |
Kapusta biała | kg | 180 |
Kapusta czerwona | kg | 50 |
Kapusta włoska | kg | 15 |
Kapusta pekińska | szt. | 80 |
Koper zielony | pęczek | 100 |
Kalafior mrożony | kg | 40 |
Marchew | kg | 200 |
Mieszanka warzywna mrożona 7-składnikowa | kg | 60 |
Ogórki zielone | kg | 80 |
Ogórki kiszone | kg | 70 |
Pietruszka korzeń | kg | 60 |
Pietruszka zielona | pęczek | 100 |
Pory | szt. | 100 |
Papryka czerwona | kg | 40 |
Pieczarki | kg | 30 |
Pomidory | kg | 60 |
Rzodkiewka | pęczek | 20 |
Seler | kg | 70 |
Sałata zielona | szt. | 80 |
Ziemniaki | kg | 3000 |
Banany | kg | 100 |
Mandarynki | kg | 100 |
Kiwi | kg | 50 |
Nektarynki | kg | 100 |
Cytryna | kg | 30 |
Rodzynki | kg | 3 |
Śliwka suszona | kg | 8 |
Truskawki mrożone | kg | 80 |
Mieszanka kompotowa mrożona | kg | 70 |
Jabłka | kg | 200 |
Groszek konserwowy | szt. | 30 |
Chrzan tarty 0,40l | szt. | 18 |
Koncentrat pomidorowy Bażant 0,4 l | szt. | 80 |
Syrop malinowy | l | 20 |
Soczki (Kubuś 0,3 l) | szt | 750 |
Soczki (Tymbark 0.2 l) | szt | 750 |
Marchewka z groszkiem mrożona | kg | 60 |
Szczypiorek | szt | 20 |
Miód 0,9 l | szt | 20 |
Papryka konserwowa 1L | szt | 15 |
Buraczki tarte w słoiku 1L | szt | 40 |
Brzoskwinie w puszce 0,9 kg | szt | 30 |
Koncentrat buraczany 0,5 L | szt | 15 |
Ogórki konserwowe 1 L | szt | 70 |
Ketchup 0,5 L | szt | 6 |
Musztarda Sarepska 0,2 L | szt | 20 |
Szczaw konserwowy 0,2 L | szt | 30 |
Drożdże | kg | 2 |
Polewa czekoladowa 1L | szt | 12 |
Polewa truskawkowa 1 L | szt | 7 |
PAKIET VI – pieczywo
ARTYKUŁY |
Jedn. miary |
Zużycie |
Chleb pszenno- żytni 600g | szt. | 120 |
Bułki zwykłe | szt. | 500 |
Bułka tarta w 1kg opakowaniach | kg | 150 |
PAKIET VII – ryby
ARTYKUŁY |
Jednostka miary |
Zużycie |
Filet z pangi | kg | 120 |
PAKIET VIII – artykuły sypkie i przetwory
ARTYKUŁ |
Jedn. miary |
Zużycie |
Cukier | kg | 400 |
Kasza jęczmienna wiejska –gruba | kg | 60 |
Kasza manna | kg | 12 |
Mąka pszenna poznańska Typ 500 (lubella) | kg | 200 |
Makaron łazanki (lubella) | kg | 40 |
Makaron świderki (lubella) | kg | 60 |
Makaron muszelki (Lubella) | kg | 25 |
Makaron Rurki (Lubella) | kg | 30 |
Makaron nitki (Lubella) | kg | 30 |
Makaron nitki typu Czaniecki Babuni | kg | 25 |
Makaron zacierka Babuni | kg | 25 |
Makaron Spaghetti (lubella) | kg | 50 |
Ryż biały długoziarnisty | kg | 120 |
Sól | kg | 40 |
Herbata granulowana | szt. | 120 |
Herbata Expresowa Saga (100) | szt | 5 |
Kwasek cytrynowy | szt. | 20 |
Kminek | szt. | 10 |
Liść laurowy | szt. | 15 |
Majeranek | szt. | 10 |
Cynamon | szt. | 30 |
Oregano | szt. | 20 |
Przyprawa w płynie typu Magii 1 l | szt. | 60 |
Ocet spirytusowy | l | 15 |
Pieprz naturalny mielony | szt. | 80 |
Pieprz ziołowy | szt. | 80 |
Tymianek | szt. | 10 |
Przyprawa do mielonego typu Kamis | szt | 25 |
Przyprawa do kurczaka łagodna typu Kamis | szt | 30 |
Przyprawa do gulaszu typu Kamis | szt | 30 |
Przyprawa sypka typu Kucharek | kg | 15 |
Ziele angielskie | szt. | 30 |
Żurek w proszku Winiary | szt | 30 |
Barszcz czerwony w proszku Winary | szt | 40 |
Bulion drobiowy Winiary op. 60 g | szt | 200 |
Bulion wołowy Winiary op.60 g | szt | 200 |
Olej Kujawski roślinny 1 litr | szt. | 200 |
Majonez typu kielecki | l | 35 |
Mąka ziemniaczana | kg | 20 |
Proszek do pieczenia | szt | 20 |
Cukier puder | kg | 12 |
Cukier waniliowy | szt | 80 |
Wafelki w czekoladzie- Princessa | szt | 1000 |
Baton Nestle LION | szt | 1000 |
Pepitki Lubisie | szt | 1000 |
PAKIET IX- jajka
ARTYKUŁ |
Jedn. miary |
Zużycie |
Jaja I gat. | szt. | 4000 |
PAKIET X – wyroby mrożone
ARTYKUŁ |
Jedn. miary |
Zużycie |
Naleśniki z serem | szt. | 1500 |
Pierogi ruskie | kg | 180 |
Pierogi z mięsem | kg | 120 |
Pierogi z truskawkami | kg | 120 |
Gołąbki | szt | 600 |
Zamawiający informuje, że podane powyżej ilości artykułów żywnościowych są ilościami szacunkowymi i w trakcie realizacji zamówienia mogą ulec zmniejszeniu. Zamawiający będzie płacił za faktycznie zamówione ilości produktów po cenach jednostkowych podanych w ofercie.
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi przedmiotu zamówienia jak również zgodność z odpowiednimi normami.
Zamawiający wymaga, aby wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia spełniał wszelkie wymagania higieniczne określone w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2006 r. Nr 171 poz. 1225 z późn. zm.) oraz obowiązujących aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
Produkty powinny być świeże, zgodne z normami: PN-A-86003, PN-A-86059, PN-66/A-86233, PN-68/A-86230, PN-A-86155, PN-A-86061, PN-91/A-86300.
Miejscem dostawy jest magazyn żywnościowy stołówki w Szkole Podstawowej Nr 3 w Zakopanem przy ul. Karłowicza 6
Umowa będzie realizowana w oparciu o zamówienia częściowe, które będą składane telefonicznie lub pisemnie przesłane faxem zgodnie z faktycznymi potrzebami Zamawiającego, zgodnie z cenami jednostkowymi zaproponowanymi
w ofercie wykonawcy z zastrzeżeniem, że całkowita wartość umowy nie może przekroczyć wysokości posiadanych środków finansowych przeznaczonych na ten cel.
Dostawy będą realizowane najpóźniej następnego dnia do godz. 8.00, licząc od daty złożenia, najpóźniej poprzedniego dnia do godz. 9.00, telefonicznie zamówienia na poszczególne produkty z pakietów, o ile zamówienie nie zostanie złożone wcześniej, niż na jeden dzień przed żądaną dostawą i nie zostanie wyznaczony przez Zamawiającego konkretny termin realizacji dostawy.
W wyjątkowych sytuacjach mogą wystąpić zamówienia dodatkowe realizowane w tym samym dniu.
Wykonawca podejmuje się również rozładunku towaru i przeniesienia go do magazynu żywnościowego w Szkole Podstawowej Nr 3 przy ul. Karłowicza 6 w Zakopanem
Wykonawca zobowiązuje się każdorazowo przy dostawie załączyć świadectwo jakości dostarczanego przedmiotu umowy (atest) lub handlowy dokument identyfikacyjny.
Wykonawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy czystym środkiem transportu przystosowanym do przewozu przedmiotu umowy a w przypadku przewozu mięsa i wędlin pojazdem dopuszczonym do użytkowania przez Państwową Inspekcję Handlową.
W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego wadliwej partii dostarczonego towaru, reklamacja zostanie zgłoszona telefonicznie. Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie do jego wymiany na towar wolny od wad w ciągu 3 godzin, w ilościach zakwestionowanych przez Zamawiającego.
W przypadku nie przestrzegania terminu dostaw oraz powtarzających się uchybień w realizacji warunków umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo zerwania umowy bez wypowiedzenia.
Każdy samochód, którym będzie dostarczana żywność musi posiadać decyzję Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego stwierdzającą spełnienie warunków do higienicznego przewozu określonych produktów (art.spoż, warzywa, owoce, jaja, mięso i wędliny itp.)
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zażądania stosownego dokumentu w momencie dostawy produktów.
Jaja, przy każdej dostawie, muszą posiadać dokument identyfikacyjny dla jaj konsumpcyjnych spełniających wymogi art. 27 ust. 3 ustawy z dn20.01.2004r o wymaganiach weterynaryjnych produktów pochodzenia zwierzęcego (Dz.U. nr 33, poz. 288 z późn. zm.)
Mięso i wędliny muszą być dostarczane w czystych, zamkniętych pojemnikach do przewozu mięsa i wędlin. Mięso surowe nie może być przewożone razem z wędlinami
Mrożonki mają być dostarczane do Stołówki Szkolnej w formie nie rozmrożonej,
Nie wykonanie pełnego zakresu ilościowego umowy nie rodzi roszczenia o zakup nie zrealizowanej w okresie obowiązywania umowy ilości towaru.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert artykułów równoważnych.
Zamawiający podał nazwy producentów wyłącznie w celu określenia wymaganego asortymentu i parametrów jakościowych, jakim powinny odpowiadać zamawiane produkty. Zamawiający dopuszcza produkty równoważne. W przypadku zaoferowania asortymentu równoważnego, Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego produkt spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Na potwierdzenie spełniania wymagań, Wykonawca przedłoży do oferty specyfikację produktu równoważnego oferowanego przez Wykonawcę która ma zawierać wyszczególnione cechy charakterystyczne, potwierdzające zgodność oferowanego asortymentu z asortymentem opisanym przez Zamawiającego ( np.: skład, wagę , gramaturę itp.)
Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV)
15.00.00.00-8, 15.50.00.00-3, 01.24.20.00-5, 15.89.60.00-5, 15.81.10.00-6, 15.80.00.00-6, 15.40.00.00-4, 15.30.00.00-1, 15.10.00.00-9, 15.11.20.00-6, 15.20.00.00-6, 15.33.11.70-9,03.22.00.00-9, 15.22.10.00-3
IV. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych –liczba zadań 10
Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie lub wybrane zadania.
V. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w
art.67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
VI. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
VII. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
VIII. Zamawiający przy wyborze ofert najkorzystniejszych nie przewiduje
zastosowania aukcji elektronicznej
IX. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych;
X. Wymagany termin dostawy : od 02.01.2012r. do 28 czerwca 2012r.
z wyłączeniem okresu przerwy na ferie zimowe 13.02.2012 – 26.02.2012 i święta wielkanocne 05.04.2012- 10.04.2012 r.
XI. WADIUM PRZETARGOWE
Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium
XII. Warunki ubiegania się o udzielenie zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej
oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków:
Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności:
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .
Wiedza i doświadczenie:
. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .
Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .
Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .
Potencjał finansowo- ekonomiczny
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie
Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .
Zamawiający w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych informuje, że wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu , potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III. Wymagane dokumenty od wykonawców, które należy załączyć do oferty.A. Na potwierdzenie nie podlegania wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
1. aktualny odpis z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art.24 ust.1 pkt.2 ustawy- załącznik nr 1 do niniejszej siwz.
2. podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 ustawy – stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej siwz
B. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
1.podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków, stanowiący załącznik nr 2 do
niniejszej siwz,
2.wypełniony druk oferty stanowiący załącznik nr 3 do niniejszej siwz(wykonawca może
złożyć ofertę na własnym formularzu, lecz jego treść i układ muszą być zgodne z
formularzem załączonym do siwz).
Inne dokumenty:
Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty wypełniony formularz cenowy proponowanych artykułów – zgodnie ze wzorem formularza stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej siwz. Zamawiający wymaga wypełnienia każdej pozycji formularza.
XIV Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226 poz. 1817)
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt XIII A-1 niniejszej specyfikacji, składa dokument wystawiony w kraju , w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
Uwaga! Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu o którym mowa w pkt XIV-A zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokumenty sporządzone w języku obcym musza być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
Forma składania wymaganych dokumentów .
1.Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. .
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w
przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226 poz.1817 ) kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
3.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
UWAGA!
Zamawiający informuje, iż zgodnie z art.96 ust. 3 w zw. z art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wszystkie oferty składane w postępowaniu są jawne od chwili ich otwarcia, za wyjątkiem informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione.
// Zgodnie z art.11 ust.4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 z późn. zm.- Tajemnica przedsiębiorstwa – rozumie się przez to nie ujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, handlowe lub organizacyjne przedsiębiorstwa,
co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. //
Wykonawca, który chce skorzystać z tego uprawnienia winien złożyć na formularzu ofertowym stosowne zastrzeżenie informujące o tym, że w jego ofercie w odrębnej nieprzejrzystej oprawie/kopercie znajdują się strony oferty, które podlegają klauzuli poufności z uwagi na tajemnicę przedsiębiorstwa.
Brak takiego zastrzeżenia spowoduje, że cała oferta może zostać ogólnie udostępniona.
Wykonawca nie może zastrzec informacji takich jak: jego nazwa (firma) oraz adres, a także informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
XV. Oferta składana przez więcej niż jednego wykonawcę:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
3. Warunki określone w pkt. XII siwz winien spełniać co najmniej jeden z wykonawców albo wszyscy wykonawcy wspólnie
4.Kazdy z wykonawców występujących wspólnie musi samodzielnie spełniać warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach o których mowa w art.24 ust.1 ustawy
5. wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają zgodnie z art. 23 ust.2 pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Odpowiednie oświadczenie zawierające imię i nazwisko pełnomocnika należy załączyć do oferty. Oświadczenie ma być podpisane przez wszystkich wykonawców.(wzór oświadczenie stanowi załącznik 5 do niniejszej siwz)
6.wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z wykonawcą występującym jako pełnomocnik
XVI. Wykluczenie wykonawców z udziału w postępowaniu:
1. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
1a) wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność,
jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w
okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia
wyniosła co najmniej 5% wartości umowy
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe
lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo po-
pełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandyto wo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;
2) nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3,albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
3) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
4) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu
3. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
XVII . Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje mają być przekazywane pisemnie, faksem.
2. W przypadku przekazania oświadczeń, wniosków zawiadomień oraz informacji za pomocą faksu każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę domniemuje się, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na podany w ofercie wykonawcy numer faksu zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z tym pismem.
XVIII. Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1. Wykonawca może pisemnie, faksem zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Prośbę o wyjaśnienia należy przesłać na adres:
Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zakopanem
ul. Karłowicza 6
faks; 18/2015633
z dopiskiem – Przetarg na dostawę artykułów spożywczych
2. Zamawiający obowiązany jest udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem ,że wniosek o wyjaśnienie treści siwz wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści siwz wpłynął po upływie terminu składania wniosku o którym mowa wyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści siwz.
3. Zamawiający jednocześnie przesyła treść wyjaśnień wszystkim wykonawcom, którym doręczono Specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania.
4.Zamawiający treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamieszcza na stronie internetowej www.sp3zakopane.pl
4. Zmiany w treści SIWZ
1.W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść niniejszej SIWZ. Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniana na stronie internetowej, zamieszcza ją także na tej stronie www.sp3zakopane.pl
2.Modyfikacje są każdorazowo wiążące dla Wykonawców
3.Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, oraz na stronie internetowej, jeżeli specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest udostępniana na tej stronie- www.sp3zakopane.pl
5. Zebranie Wykonawców
Zamawiający nie przewiduje zebrania wykonawców
XIX. Osoba uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami:Agnieszka Janik - telefon: 18/20 15633
XX. Termin związania ofertą:
1. Wykonawca jest związany ofertą licząc 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.
2.Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, w tym, że zamawiający może tylko raz ,co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni
Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium, albo jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza .
3. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XXI. Opis sposobu przygotowania oferty:1. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę obejmująca całość zadań lub danego wybranego zadania.
Oferta ma być napisana w języku polskim. Wszelkie dokumenty i oświadczenia załączone do oferty mają być sporządzone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym mają być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
2. Oferta powinna być napisana ( zgodnie z wzorem oferty stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji) na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką.3. Przy składaniu ofert wspólnych (konsorcjum, itp.), w miejscu „Wykonawca” należy używać zapisów: „konsorcjum firm”, „oferta wspólna firm”, itp. oraz podać nazwy i adresy tych firm
4. Oferta powinna być podpisana przez upoważnioną osobę pod rygorem jej nieważności.
5. Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się:
1) osoby wykazane w prowadzonych przez sądy rejestrach handlowych;
2) osoby wykazane w zaświadczeniach o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
3) osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem udzielonym przez osoby, o których mowa powyżej, w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika wykonawcy, oryginał pełnomocnictwa lub jego odpis poświadczony notarialnie musi być dołączone do oferty;
6.Oferta powinna zawierać datę jej sporządzenia .
7.Zaleca się aby wszystkie strony były spięte / zszyte/ w sposób zabezpieczający przed
dekompletacją oferty, a każda strona oferty powinna być ponumerowana kolejnymi
numerami.
8.Wszelkie poprawki w ofercie powinny być naniesione czytelnie oraz zaparafowane przez uprawnioną osobę.
9.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu z zastrzeżeniem art. 93 ust.4 ustawy
XXII. Termin i miejsce składania ofert.
1. Oferty należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie.
2. Koperta powinna być zaadresowana do zamawiającego, opatrzona pieczęcią wykonawcy lub dokładnym adresem do korespondencji i oznaczona hasłem:
„ Przetarg nieograniczony- dostawa artykułów żywnościowych ”
Nie otwierać przed 06.12.2011r. godzina 10.30
3. W przypadku braku tej informacji zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym otwarciem, a w przypadku składania ofert pocztą lub pocztą kurierską za jej nieotwarcie w trakcie sesji otwarcia.
4. Oferty należy składać w Sekretariacie Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zakopanem ul. Karłowicza 6
5. Termin składania ofert upływa w dniu 06.12.2011 r. o godz.:10.00
6.Oferty, które wpłyną po terminie składania ofert, zostaną niezwłocznie zwrócone bez otwierania kopert wewnętrznych
7. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty
1) Skuteczność zmian lub wycofania złożonej oferty.
Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert.
Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty.
Odpowiednio opisane koperty zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN” kopertę każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....”.
3) Wycofanie złożonej oferty.
Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy.
Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".
XXIII. Termin otwarcia ofert:
1. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 06.12.2011r. o godzinie 10.30 w Sekretariacie Szkoły Podstawowej Nr 3 przy ul. Karłowicza 6 w Zakopanem
2. Wykonawcy mogą być obecni przy otwarciu ofert.
3. Do wiadomości obecnych zostanie podana:
- kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości zamówienia i poszczególnych zadań
- imię i nazwisko lub firma (nazwa) i adres wykonawcy,
- cena netto i brutto podana w ofercie danego zadania
- termin dostawy
- termin płatności faktury,
4. Informacje powyższe przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli przy otwarciu ofert, na ich wniosek.
XXIV. Opis sposobu obliczenia ceny oferty:
Cena oferty ma być podana w złotych polskich.. Cena – należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302).
Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić wszystkie pozycje danego pakietu artykułów spożywczych. Cena ma być wyliczona jako cena netto plus obowiązujący podatek VAT
i wynikająca z zsumowania tych dwóch pozycji cena brutto za dane zadanie. Ceny należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku.
Wykonawca ma wypełnić druk oferty zawierający ceny jednostkowe dostarczanych artykułów
Cena danego zadania ma obejmować wszystkie artykuły, oraz usługi związane z dostawą objętą zamówieniem ( koszt załadunku, transporty, rozładunku, przeniesienia do magazynu wskazanego przez zamawiającego , koszty ewentualnych badań odpowiednich organów)bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia
Rozliczenie wykonanych usług dokonane będzie w złotych polskich. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych
XXV. Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej .
1. Cena brutto za całość zamówienia danego zadania -100 %
Przyjmuje się, że 1% = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w kryterium
cena.
(im niższa cena brutto tym wyższa ilość punktów w skali 100 punktowej, pozostałe proporcjonalnie mniej)
Ocena ofert będzie dokonana wg następującej zasady:
C-Kryterium ceny
Cn – najniższa oferowana cena brutto danego zadania spośród ważnych ofert
Cb - cena brutto oferty badanej
Cn
C= ------------- x 100
Cb
3. Za ofertę najkorzystniejszą danego zadania zostanie uznana oferta z najwyższą ilością punktów w skali 100 punktowej
4. W przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego, Zamawiający zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5. Zamawiający w celu wyboru najkorzystniejszej oferty nie będzie przeprowadzał aukcji elektronicznej
6. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
7. Zamawiający poprawi w tekście oferty:
1/ oczywiste omyłki pisarskie,
2/ oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek,
3/ inne omyłki polegające na niezgodności oferty z siwz, niepowodujące istotnych zmian
treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Przez omyłkę rachunkową Zamawiający rozumieć będzie każdy wadliwy wynik
działanie matematycznego (rachunkowego) przy założeniu, że składniki działania są prawidłowe.
XXVI. Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy zawarte są w załączniku nr 4 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zawarcie umowy z wykonawcą, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą nastąpi w terminie podanym w zawiadomieniu o wyborze oferty najkorzystniejszej.
Termin ten może ulec zmianie w przypadku złożenia przez któregoś z wykonawców odwołania O nowym terminie zawarcia umowy wykonawca zostanie poinformowany po zakończeniu postępowania odwoławczego.
XXVII Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
-Wykonawcy wspólnie uczestniczący w postępowaniu, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązani są najpóźniej w dniu podpisania umowy do przedstawienia umowy regulującej ich współpracę .
XXVIII Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XXIX. Podwykonawcy
W oparciu o art. 36 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom- należy wypełnić stosowne oświadczenie zawarte w druku oferty oraz załącznik nr 6 do niniejszej siwz
XXX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia:
Wykonawcom, a także innym osobą jeżeli ich interes w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych , na podstawie art.180 ust.2 pkt 2-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity -Dz.U z 2010r. Nr 113 poz. 759, zwaną w dalszej części „ustawą” lub „Pzp”.) przysługuje prawo wniesienia odwołania zgodnie z przepisami działu VI ustawy .
W niniejszym postępowaniu wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
1) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu;
2) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
3) odrzucenia oferty odwołującego.
XXXI. Przesłanki unieważnienia postępowania :
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się w przypadkach gdy:
1. nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu
2. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższa ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba ,że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
3. w przypadkach, o których mowa w art. 91 ust. 5, zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;
4. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
5. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą
zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego
XXXII . Informacja na temat zmian postanowień zawartej umowy.
W oparciu o art.144 ust.1 ustawy zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany umowy :
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie: Cena jednostkowa danego produktu może ulec zmianie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT ,przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena jednostkowa brutto, ceny jednostkowe netto pozostaną bez zmian.
Zamawiający przewiduje możliwość podwyższenia cen jednostkowych poszczególnych produktów raz na kwartał o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych za dany kwartał publikowany w Monitorze Polskim (tzw. klauzula waloryzacyjna). O zmianę cen winien wystąpić pisemnie Wykonawca, dokumentując Zamawiającemu zaistnienie powyższego faktu. Ceny zostaną podwyższone z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono pismo o zmianę cen;
Zmiana cen w wyniku gwałtownego wzrostu cen rynkowych (tj. powyżej 5%) może następować w okresach jednomiesięcznych.
Przewiduje sie możliwość w sezonie na dane owoce i warzywa z wystąpieniem do wykonawcy o obniżenie cen jednostkowych w stosunku do podanych w ofercie
Zmiana cen z w/w powodów nie wymaga wypowiedzenia warunków umowy a jedynie aneksu do umowy.
Załączniki do siwz:
Zał. nr 1-oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia
Zał. nr 2 oświadczenie wykonawcy ,że spełnia warunki udziału w postępowaniu
Zał. nr 5- oświadczenie wykonawców wspólnych
Zał. nr 6- oświadczenie o podwykonawcach
Specyfikację istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami nr 1 do 7
zatwierdzam mgr Elżbieta Konopka – Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zakopanem.
25.11.2011r.