SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Drukuj

przetarg nieograniczony na dostawę artykułów  spożywczych  do stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej nr 3 w Zakopanem

 

Wartość postępowania – poniżej progu kwot określonych w art.11.pkt.8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Ogłoszenie o niniejszym postępowaniu ukazało się na :

  1. tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego,
  2. stronie internetowej zamawiającego: www.sp3zakopane.pl
  3. w Biuletynie Zamówień Publicznych nr  416170-2009r. z dnia 03.12.2009r. www.uzp.gov.pl – portal

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej progu kwot określonych w art.11.8

prowadzone w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz.1655  z późn. zm -zwaną w dalszej części „ustawą” lub „Pzp”.)

Spis treści:

 

 

I.      Dane zamawiającego

II.     Tryb udzielenia zamówienia

III.    Opis przedmiotu zamówienia

IV.     Oferty częściowe

V.      Zamówienia uzupełniające

VI.     Umowa ramowa

VII.    Dynamiczny system zakupów

VIII.   Aukcja elektroniczna

IX.     Oferty wariantowe

X.      Termin realizacji zamówienia

XI.     Wadium przetargowe

XII.     Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny

           spełniania tych warunków

XIII.    Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć

           wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

XIV.     Wymagane dokumenty w przypadku gdy wykonawca ma siedzibę lub

           miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

XV.      Oferta składana przez więcej niż jednego wykonawcę

XVI.     Wykluczenie wykonawców z udziału w postępowaniu

XVII.    Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania

            oświadczeń i dokumentów.

XVIII.   Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

XIX.      Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

XX.       Termin związania ofertą

XXI.      Opis sposobu przygotowania oferty

XXII.     Termin i miejsce składania ofert

XXIII.   Termin otwarcia ofert

XXIV.    Opis sposobu obliczenia ceny oferty

XXV.     Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej

XXVI.    Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści

            zawieranej umowy

XXVII.   Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze

             oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

XXVIII.   Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

XXIX.     Podwykonawcy

XXX.      Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku

 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

XXXI.    Przesłanki unieważnienia postępowania

XXXII    Informacja na temat zmian postanowień zawartej umowy. 

 

 

 

I. Zamawiający : Szkoła Podstawowa Nr 3 w Zakopanem ul. Karłowicza 6

NIP: 736-10-89-798

REGON:490573510

Telefon: 0.18/2015633 , Faks: 0.18/2015633

www.sp3zakopane.pl

 

Adres do korespondencji w tym do składania  środków ochrony prawnej:

 

Szkoła Podstawowa Nr 3 w Zakopanem

ul. Karłowicza 6

34-500 Zakopane

Sekretariat czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00

 

II. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony

Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-46 Prawa zamówień publicznych

Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

  1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych(  Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz.1655 z późn. zm)                                             
  2. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 października 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 188 poz. 1155
  3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych ( Dz. U. Nr 241, poz. 1763),
  4. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (Dz.U. Nr 241, poz. 1762).

 

III. Przedmiot zamówienia:  dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej, polegająca na sukcesywnej dostawie artykułów w poniżej wyszczególnionych pakietach:

 

PAKIET I –mięso wołowe i wieprzowe

 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie roczne

Wołowe pieczeń bez kości

kg

200

Schab bez kości

kg

300

Karkówka bez kości

kg

200

Szynka wieprzowa

kg

300

Łopatka bez kości

kg

250

Rozbratel wołowy

kg

90


PAKIET II – mięso drobiowe, podroby

 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie roczne

Filet z kurczaka

kg

200

Udka z kurczaka

kg

650

Filet z indyka

kg

100

Skrzydełka

kg

250

Porcje rosołowe

kg

350

 

 

 

PAKIET III –wędliny wołowe, wieprzowe, drobiowe

 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie roczne

Kiełbasa toruńska

kg

200

Boczek wędzony

kg

250

Smalec wieprz.

kg

60

 

PAKIET IV – nabiał

 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie roczne

Twaróg półtłusty

kg

100

Masło 82%

kg

25

Margaryna mleczna

kg

100

Śmietana  15%

l

500

Mleko karton 2%

l

200

Kefir

l

120

 

PAKIET V – jarzyny, owoce, przetwory

 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

 

Zużycie roczne

Buraki

kg

400

Cebula

kg

120

Czosnek

kg

3,5

Gruszki

kg

100

Fasola „JAŚ”

kg

35

Fasolka szparagowa

kg

15

Fasolka szparagowa mrożona

kg

100

Groch łuszczony

kg

25

Kapusta kiszona

kg

350

Kapusta biała

kg

300

Kapusta czerwona

kg

150

Kapusta włoska

kg

10

Kapusta pekińska

szt.

200

Koper zielony

pęczek

200

Kalafior

szt.

60

Kalafior mrożony

kg

40

Marchew

kg

600

Mieszanka warzywna mrożona 6-składnikowa

kg

80

Ogórki zielone

kg

120

Ogórki kiszone

kg

200

Pietruszka korzeń

kg

120

Pietruszka zielona

pęczek

350

Pory

szt.

50

Papryka czerwona

kg

30

Pieczarki

kg

70

Pomidory

kg

150

Rzodkiewka

pęczek

35

Seler

kg

120

Sałata zielona

szt.

90

Ziemniaki

kg

6000

Banany

kg

100

Mandarynki

kg

100

Pomarańcze

kg

100

Truskawki mrożone

kg

50

Mieszanka kompotowa  mrożona

kg

180

Jabłka

kg

150

Groszek konserwowy

szt.

50

Kukurydza konserwowa

szt.

20

Chrzan tarty    0,40l

szt.

26

Koncentrat pomidorowy     0,8l

szt.

40

Syrop malinowy

l

30

 

PAKIET VI – pieczywo

 

 

ARTYKUŁY

 

Jedn. miary

 

Zużycie roczne

Chleb pszenno- żytni    600g

szt.

200

Bułki zwykłe

szt.

500

Bułka tarta w 1kg opakowaniach

kg

150

 

 

 

PAKIET VII – ryby

 

 

ARTYKUŁY

 

Jednostka miary

 

Zużycie roczne

Filet z mintaja

kg

100

Filet z pangi

kg

100

 

 

 

PAKIET VIII – artykuły sypkie i przetwory

 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie roczne

Cukier

kg

400

Kasza jęczmienna wiejska –gruba

kg

60

Kasza manna

kg

20

Mąka pszenna poznańska Typ 500

kg

350

Makaron łazanki

kg

80

Makaron świderki lub muszelki

kg

100

Makaron nitki typu Czarniecki

kg

50

Makaron zacierka

kg

40

Ryż biały

kg

80

Sól

kg

50

Herbata granulowana

szt.

160

Kwasek cytrynowy

szt.

50

Kminek

szt.

25

Liść laurowy

szt.

30

Majeranek

szt.

30

Przyprawa w płynie typu Magii      1 l

szt.

75

Ocet spirytusowy

l

30

Pieprz naturalny mielony

szt.

150

Papryka słodka

szt.

90

Przyprawa grill klasyczny typu Kamis

kg

3

Przyprawa do mielonego typu Kamis

kg

1

Przyprawa do kurczaka łagodna typu Kamis

kg

4,50

Przyprawa do gulaszu typu Kamis

kg

1,50

Przyprawa do ryb typu Kamis

kg

2

Przyprawa sypka typu Vegeta

kg

25

Ziele angielskie

szt.

60

Żurek w proszku

kg

7,5

Olej uniwersalny roślinny           5 l

szt.

60

Majonez typu  kielecki

l

35

Wafelki w czekoladzie – typu grześki, princeska

szt.

1400

 

 

PAKIET IX-  jajka

 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie roczne

Jaja I gat.

szt.

2500

 

 

PAKIET X – wyroby mrożone

 

 

ARTYKUŁ

 

Jedn. miary

 

Zużycie roczne

Naleśniki z serem

szt.

3000

Pierogi ruskie

kg

200

Pierogi z mięsem

kg

200

Pierogi owocowe

kg

200

Knedle

kg

100

 

 

 

 

Zamawiający informuje, że pakiety zawierają maksymalną ilość artykułów  i zastrzega on sobie prawo zamawiania mniejszej ilości  w zależności od posiadanych środków finansowych  oraz  potrzeb. Z tego tytułu wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do zamawiającego.

2/33

Wykonawca ma dostarczać artykuły spożywcze własnym transportem, którego koszt ma być wliczony w cenę ofertową.

 Wykonawca musi zagwarantować odpowiedni okres ważności dostarczanych produktów (min. 7 dni), licząc od dnia dostawy.

 

Dostarczane artykuły żywnościowe muszą być odpowiednio posortowane przez wykonawcę i muszą być najwyższej jakości, w tym przede wszystkim muszą odpowiadać wymaganiom jakościowym stosownie do obowiązujących przepisów oraz muszą spełniać obowiązujące  w tym zakresie normy sanitarno-epidemiologiczne, a także muszą być przechowywane i transportowane w warunkach gwarantujących najwyższą jakość.

Ponadto mięso i wędliny mają być dostarczane w czystych plastikowych pojemnikach dopuszczonych do kontaktu z żywnością spełniających wymogi sanitarno-higieniczne.

Dostarczane artykuły spożywcze w zależności od ich kategorii muszą przy każdej dostawie posiadać wszystkie niezbędne dokumenty wymagane przepisami prawa żywnościowego.

 

 

Oferty równoważne

Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w siwz i w załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się produkty  równoważne, z zastrzeżeniem, iż proponowane artykuły będą posiadały parametry jakościowe nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego , posiadały wymagane atesty , spełniały normy. Wykazanie równoważności zaoferowanego artykułu spoczywa na Wykonawcy, który jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego artykuły spożywcze spełniają wymagania określone przez zamawiającego w siwz W takim wypadku należy załączyć do oferty opis tych artykułów,
aby zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w siwz.

 

Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień (CPV:

 15.11.00.00-2- mięso wołowe,  15.1120.00-6 – drób,  15.11.30.00-3 –     wieprzowina, 15.11.40.00-0 –Podroby, 15.13.11.30-5 Wędliny, 15.13.11.35-0 wędliny drobiowe, 15.50.00.00-3 produkty mleczarskie,15.30.00.00-1 Owoce, warzywa i podobne produkty,15.81.10.00-6 pieczywo, 15.20.00.00-0 Ryby przetworzone i konserwowane,15.80.00.00-6  Różne produkty spożywcze, ,03.14.25.00-3 -jaja

 

IV. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

Każdy wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie 10 pakietów  lub na wybrane pakiety.

 

V. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art.67 ust. 1 p. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

VI. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

VII. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

 

VIII. Zamawiający przy wyborze ofert najkorzystniejszych nie przewiduje        zastosowania aukcji elektronicznej

 

IX. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych;

 

X. Wymagany termin wykonania zamówienia :

            od 04 stycznia 2010 r. do 22  grudnia 2010 r. ( z wyłączeniem lipca i sierpnia )

 

XI. Wadium przetargowe:

       Zamawiający nie przewiduje wpłacania przez Wykonawcę wadium przetargowego.

 

XII. Warunki ubiegania się o udzielenie zamówienia:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte
w art. 22 ust1 Prawa zamówień publicznych :

  1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wy­konania zamówienia, lub przedstawią  pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
  3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za­pewniającej wykonanie zamówienia;
  4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

 

Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty. Z treści przedłożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż wymagane przez zamawiającego warunki Wykonawca spełnia.

 

XIII. Wymagane dokumenty od wykonawców, które należy załączyć
do oferty:

1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie
do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert

Uwaga! w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez

dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty (wymienione wyżej) dla każdego z nich.

2. podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie

      zamówienia publicznego stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej siwz

Uwaga! w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców oświadczenie ma być podpisane przez każdego
z wykonawców.

3. wypełniony druk oferty stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej siwz (wykonawca może złożyć ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść i układ muszą być zgodne
z formularzem załączonym do siwz)

      4. na potwierdzenie wymaganego doświadczenia wykonawca zobowiązany jest załączyć  

      do ofert wykaz (należy wypełnić załącznik nr 3 do niniejszej siwz) wykonywanych w  

      okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie  dostaw odpowiadających  swoim rodzajem i  wartością dostawą  stanowiącym przedmiot zamówienia tj. wykonał co najmniej 2  dostawy  artykułów spożywczych do placówek zajmujących się zbiorowym żywieniem, o wartości nie mniejszej niż 12 .000 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych)  każda.

Wykonawca zobowiązany jest do powyższego wykazu załączyć dokumenty
(np.: referencje) potwierdzające, że podane w wykazie dostawy zostały wykonane należycie.

 

5.na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej i finansowej za­pewniającej wykonanie zamówienia  , wykonawca ma złożyć oświadczenie zawarte w druku oferty.

 

 

XIV. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt XIII -1 niniejszej specyfikacji, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

Uwaga! Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt XIV zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

 

UWAGA!

Dokumenty mogą być przedstawione w formie kopii (kserokopii) poświadczonych
za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę.

Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu w oryginały dokumentów.

UWAGA!

Zamawiający informuje, iż zgodnie z art.96 ust. 3 w zw. z art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wszystkie oferty składane w postępowaniu są jawne od chwili ich otwarcia, za wyjątkiem informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż
w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione.

// Zgodnie z art.11 ust.4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 z późn. zm.- Tajemnica przedsiębiorstwa – rozumie się przez to nie ujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, handlowe lub organizacyjne przedsiębiorstwa, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. //

Wykonawca, który chce skorzystać z tego uprawnienia winien złożyć na formularzu ofertowym stosowne zastrzeżenie informujące o tym, że w jego ofercie w odrębnej nieprzejrzystej oprawie/kopercie znajdują się strony oferty, które podlegają klauzuli poufności z uwagi na tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak takiego zastrzeżenia spowoduje, że cała oferta może zostać ogólnie udostępniona.

Wykonawca nie może zastrzec informacji takich jak: jego nazwa (firma) oraz adres, a także informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

 

XV. Oferta składana przez więcej niż jednego wykonawcę:

  1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
  2. Dopuszcza się możliwość złożenia jednej oferty przez dwóch lub więcej wykonawców pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
  1. oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie,
  2. wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają, zgodnie z art. 23 ust.2, pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Odpowiednie oświadczenie zawierające imię
    i nazwisko pełnomocnika należy załączyć
    do oferty. Oświadczenie ma być podpisane przez wszystkich wykonawców ( wzór oświadczenia stanowi
    załącznik nr 6 do siwz
  3. wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie
    z wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych .

 

XVI. Wykluczenie wykonawców z udziału w postępowaniu:

Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

  1. wykonawców, którzy wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub  wykonując  je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym    orzeczeniem   sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania
  2. wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego
  3. wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek
    na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
  4. osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione
    w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
  5. spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także
    za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
  6. spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano
    za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także
    za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
  7. spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
  8. osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału
    w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
  9. podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
  10. wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:

  1. wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji
  2. złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
  3. nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych
  4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

XVII. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami
oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów:

  1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje mają być przekazywane pisemnie, faksem.
  2. W przypadku przekazania oświadczeń, wniosków zawiadomień oraz informacji
    za pomocą faksu każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

 

XVIII. Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

1. Wykonawca może pisemnie, faksem zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Prośbę o wyjaśnienia należy przesłać na adres:

Szkoła Podstawowa Nr 3

ul. Karłowicza 6

34-500 Zakopane

Dopisek : dotyczy przetargu na artykuły spożywcze

nr faxu: 0.18/2015633

2. Zamawiający obowiązany jest niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba że prośba
o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynęła do zamawiającego na mniej niż
6 dni przed terminem otwarcia ofert.

3. Zamawiający jednocześnie przesyła treść wyjaśnień wszystkim wykonawcom, którym doręczono specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania.

Zamawiający treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamieszcza na stronie internetowej www.sp3zakopane.pl pod linkiem: ogłoszenia

4. Zmiany w treści SIWZ

W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść niniejszej SIWZ. Dokonaną w ten sposób modyfikację Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym Zamawiający przekazał niniejszą SIWZ.

 

Modyfikacje są każdorazowo wiążące dla Wykonawców.

Zamawiający przedłuży termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści niniejszej SIWZ.

O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Wykonawców, którym przekazał niniejszą  SIWZ.

Zamawiający informacje o modyfikacji siwz zamieści na stronie internetowej www.sp3zakopane.pl pod linkiem: ogłoszenia

 

5. Zebranie Wykonawców

Zamawiający nie przewiduje zebrania wykonawców.

XIX. Osoba uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami:

mgr Elżbieta Konopka – Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3

ul. Karłowicza  6, telefon: 0.18/20 15633

lub Małgorzata Topór-Kapac – Intendent stołówki

 

 

XX. Termin związania ofertą:

Wykonawca jest związany ofertą licząc 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody
na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

XXI. Opis sposobu przygotowania oferty:

1. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę obejmującą całość zamówienia
( 10 pakietów ) lub wybrane pakiety.

Oferta ma być napisana w języku polskim. Wszelkie dokumenty i oświadczenia załączone do oferty mają być sporządzone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym mają być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

2. Oferta powinna być napisana ( zgodnie z wzorem oferty stanowiącym załącznik
do niniejszej specyfikacji) na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą
i czytelną techniką.

Przy składaniu ofert wspólnych (konsorcjum, itp.), w miejscu „Wykonawca” należy używać zapisów: „konsorcjum firm”, „oferta wspólna firm”, itp. oraz podać nazwy i adresy tych firm.

    3. Oferta powinna być podpisana przez upoważnioną osobę pod rygorem jej nieważności.

Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się:

osoby wykazane w prowadzonych przez sądy rejestrach handlowych;

osoby wykazane w zaświadczeniach o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;

osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem udzielonym przez osoby, o których mowa powyżej, w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika wykonawcy, oryginał pełnomocnictwa lub jego odpis poświadczony notarialnie musi być dołączone do oferty;

    4.  Oferta powinna zawierać datę jej sporządzenia.

  5. Zaleca się aby wszystkie strony były spięte / zszyte/ w sposób zabezpieczający przed zdekompletowaniem oferty, a każda strona oferty powinna być ponumerowana kolejnymi numerami.

   6.   Wszelkie poprawki w ofercie powinny być naniesione czytelnie oraz zaparafowane przez    
        uprawnioną osobę.

 

XXII. Termin i miejsce składania ofert:

Oferty należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie.

Koperta powinna być zaadresowana do zamawiającego, opatrzona pieczęcią wykonawcy lub dokładnym adresem do korespondencji i oznaczona hasłem:

„ Przetarg nieograniczony- dostawa artykułów spożywczych dla stołówki Szkoły Podstawowej Nr 3 ”

Nie otwierać przed  14 grudnia 2009r.  do godz 10,30

 

W przypadku braku tej informacji zamawiający nie ponosi odpowiedzialności
za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym otwarciem, a w przypadku składania ofert pocztą lub pocztą kurierską za jej nie otwarcie w trakcie sesji otwarcia.

 

Oferty należy składać lub przesłać drogą pocztową – w sekretariacie Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zakopanem, ul. Karłowicza  6,  na I piętrze.

 

Termin składania ofert upływa w dniu 14 grudnia 2009 r. o godz.: 10°°

Oferty, które wpłyną po terminie składania ofert, zostaną zwrócone bez otwierania kopert wewnętrznych po upływie terminu przewidzianego na składanie protestu.

Zmiany lub wycofanie złożonej oferty

1. Skuteczność zmian lub wycofania złożonej oferty.

Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert.

2. Zmiana złożonej oferty.

Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu
i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty.

Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN” kopertę (paczkę) każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....”.

3. Wycofanie złożonej oferty.

Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy.

Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty.

Odpowiednio opisaną kopertę(paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".

 

XXIII. Termin otwarcia ofert:

1. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 14 grudnia 2009 r. o godzinie 10,30 w sekretariacie w budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Zakopanem
przy ul. Karłowicza 6

Wykonawcy mogą być obecni przy otwarciu ofert.

2.  Do wiadomości obecnych zostanie podana:

Informacje powyższe przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli przy otwarciu ofert, na ich wniosek.

 

XXIV. Opis sposobu obliczenia ceny oferty:

Cena oferty ma być podana w złotych polskich.. Cena – należy przez to rozumieć cenę
w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. Nr 97,
poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302).

Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić wszystkie pozycje danego pakietu artykułów spożywczych. Cena ma być wyliczona jako cena netto plus obowiązujący podatek VAT
i wynikająca z zsumowania tych dwóch pozycji cena brutto za dane zadanie. Ceny należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku.

Cena danego pakietu  ma obejmować wszystkie artykuły, oraz usługi związane z  dostawą objętą zamówieniem ( koszt  załadunku, transporty, rozładunku, przeniesienia do magazynu wskazanego przez zamawiającego , koszty ewentualnych  badań  odpowiednich organów)bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów.

Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia

Rozliczenie wykonanych dostaw  dokonane będzie w złotych polskich. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.

 

XXV. Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej:

Cena brutto -100 %

(im niższa cena brutto danego pakietu tym wyższa ilość punktów w skali
100 punktowej, pozostałe proporcjonalnie mniej)

Ocena ofert będzie dokonana wg następującej zasady:

Przyjmuje się, że 1% = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w kryterium cena.

C-Kryterium ceny

Cn – najniższa oferowana cena brutto danego pakietu  spośród ważnych ofert

Cb - cena brutto oferty badanej

Cn

C= ------------- x 100

Cb

Za ofertę najkorzystniejszą danego pakietu zostanie uznana oferta która uzyska najwyższą ilość punktów w skali 100 punktowej.

      W przypadku złożenia ofert, których wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego, Zamawiający zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług
w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  1. Zamawiający w celu wyboru najkorzystniejszej oferty nie będzie przeprowadzał aukcji elektronicznej
  2. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.
  3.  Zamawiający poprawi w tekście oferty:

             1/  oczywiste omyłki pisarskie,

             2/  oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych 

                  dokonanych poprawek,

            3/ inne omyłki polegające na niezgodności oferty z siwz, niepowodujące istotnych   
                zmian treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta                      

               została poprawiona. 

 

 

XXVI. Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Zawarcie umowy z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą nastąpi w terminie podanym w zawiadomieniu o wyborze ofert.

Termin ten może ulec zmianie w przypadku złożenia przez któregoś z wykonawców protestu.

O nowym terminie zawarcia umowy wykonawca zostanie poinformowany po zakończeniu postępowania protestacyjnego

 

XXVII Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione
po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

  1. Wykonawcy wspólnie uczestniczący w postępowaniu, których oferta zostanie uznana
    za najkorzystniejszą zobowiązani są do przedstawienia umowy regulującej współpracę wykonawców.
  2. Przedłożyć zamawiającemu polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
    w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejsza niż 10.000 zł

XXVIII Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy

XXIX. Podwykonawcy

W oparciu o z art. 36 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom- należy wypełnić załącznik nr 5 do niniejszej siwz.

 

XXX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia:

1.Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, ogłoszenia o konkursie, postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, regulaminu konkursu, czynności podjętych przez zamawiającego w postępowaniu lub konkursie oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do zamawiającego. 

 

2. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią.

 

3. Protest dotyczący treści ogłoszenia, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej

 

4.Od rozstrzygnięcia protestu dotyczącego:

1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę;

2) opisu sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu;

3) wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia;

4) odrzucenia oferty.

przysługuje odwołanie.

 

5.Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując kopię treści odwołania zamawiającemu. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem do Prezesa Urzędu.

 

    Szczegółowe regulacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI Środki ochrony prawnej ,ustawy Prawo zamówień publicznych

XXXI.  Przesłanki unieważnienia postępowania :

 

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się w przypadkach gdy:

  1. nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu
  2. cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamó­wie­nia;
  3. w przypadkach, o których mowa w art. 91 ust. 5, zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;
  4. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że pro­wadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześ­niej przewidzieć;

postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia pub­licznego

 

XXXII.  Informacja na temat zmian postanowień zawartej umowy. 

W oparciu o art.144 ust.1 ustawy zamawiający informuje, że:

 

W trakcie obowiązywania umowy  zamawiający  dopuszcza zmianę cen wyłącznie:

- w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,

 Zamawiający  dopuszcza dokonanie zmian zawartej umowy w przypadku jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany są korzystne dla zamawiającego.

 

Załączniki stanowiące integralna część do niniejszej siwz:

 

Nr 1- oświadczenie ,że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania

Nr 2 – wzór druku oferty

Nr3 – doświadczenie zawodowe (wykaz zrealizowanych dostaw)

Nr 4 – wzór umowy

Nr 5 - oświadczenie o podwykonawcach

Nr 6 – oświadczenie wykonawców wspólnych